Tannoy

מותג הסאונד Tannoy נוסד ב 1926 בלונדון בריטניה ע"י גיא פונטיין בשם Tulsemere Manufacturing Company.  שנתיים לאחר מכן ב 1928 משנה החברה את השם ל Tannoy השם שמבטא נגזרת ל Tantalum / Lead Alloy שהם חומרי הגלם של המוצרים.

1970 החברה עברה לקוברידג' סקוטלנד.

Tannoy הפכה להיות מוכרת בתחום ה pa systems כתוצאה מהיותה ספקית של הצבא במלחמת העולם השנייה. והשם טנוי הפך להיות שם נרדף להודעות בציבור והמילה Tannoy נוספה למילון אוקפורד.

מותג Tannoy מזוהה בעיקר עם מוניטורים אולפניים ורמקולים בייתים יוקרתיים עם  טכנולוגיית DUAL COCENTRIC הייחודית, טכנולוגיה מהפכנית שהגדירה מחדש את תעשיית הסאונד והכניסה את הרמקולים הקואקסיאליים לשוק הסאונד.

בשנת 1967 מושקת סדרת Monitir Gold Dual Concentric הידועה. וחברת Tannoy הופכת להיות שחקנית מפתח בשוק המוניטורים לאולפני ההקלטות המקצועיים.

נקודת מפנה משמעותית נוספת של החברה היתה בשנת 1973 שלהקת הפינק פלויד מקליטה באולפני Abbey Road Studio עם המוניטורים של Tannoy! במקביל Tannoy נכנסת לאולפנים המקצועיים הכי חזקים בעולם כמו Air ו Decca והופכת להיות אגדה בתחומה.

בשנות ה 90 הפכה חברת Tannoy לחלוצה בתחום ההקלטות המסחריות ובזכות כניסתה הראשונית לתחום ייצור רמקולי להתקנות (רמקולים קיר, תקרה, קולונות וכו) נתפסה כחברה המובילה לרמקולים שקועי תקרה.

בנוסף Tannoy מובילים בתחום הסטריאו הבייתי ומיצרים כיום סדרות בעיצוב וינטג' ייחודי.

ב 2002 Tannoy נרכשה ע"י TC Group, וב 2015  TC group נרכשה ע"י Music Group. החברה ממשיכה להיות מובילה בתחומה עם הצלחות נוספות בקרב מוזיקאים והתעשייה שזכו בפרסי גרמי על מיקסים שהוקלטו עם המוניטורים האגדיים של טנוי.

 

 

20230914110402.085.png