מערכת שידור שמע נגישה IR

המערכת כוללת מודולטור דגם 2-IRM, מקרן קומפקטי רב עוצמה בטכנולוגיה העדכנית ביותר דגם 12-IRM ומגוון מקלטים התואמים למערכת.

המקלטים הנפוצים ביותר ותואמים את תקינת נגישות השמע, הם מסוג אזניות תלויות וסליל השראתי תלוי (LOOP) עם מטענים תואמים (יחידת מטען לכל 5 מקלטים שניתן לקבלה בכפולות לפי הנדרש).

המערכת מתאימה לנגישות שמע, תרגום סימולטני ושימושים כלליים של שמיעה איכותית באזניות בניצול יתרונות שיטת ה IR.

חיבור המודולטור:

  1. יש לחבר לשקע המסומן DC 18V 1A את תקע ספק הכח המגיע עם המודולטור (במקרה של אבדן, ניתן להשמש בספק בעל ערכים דומים המקובל במחשבי LAPTOP).
  2. לפי אופי השמוש יש לחבר את מקור השמע הרצוי לכניסות. תדרי השידור הינם הסטנדרטיים ותואמים למכשירים המקובלים בעולם. לצורך שידור סטריאופוני כמקובל, יש לחבר את מקור השמע ל 1CH או 2CH ) אין עדיפות), או במקרה של שימוש ב 2 מקורות שמע ( 2 שפות או 2 מקורות מוסיקה לבחירה כדוגמה), יחוברו באמצעות תקעי RCA סטנדרטיים 1 ו 2. במקרה ונדרשת השמעה מונופונית, יחובר מקור השמע לכניסה המסומנת MONO, ל 2 החיבורים באם המקור סטריאופוני או אחד מהם באם המקור מונופוני.
  3. בכדי לאפשר כיסוי שטחים גדולים, יש להשתמש במקרנים חיצוניים מסוג IRM-12 במתחבר למודולטור באמצעות תקע מסוג BNC כמקובל, תוך שמירה על קטביות ב 2 צידי המחבר. ניתן להשתמש בכבל מסומן דו גידי רגיל ובעדיפות בכבל מסוכך מסוג 50 ohm RG58 (למרחקים מעל 60 מטר יש להשתמש בכבל עבה יותר בעל ניחות נמוך). ניתן לעבור ממקרן למקרן במקביל.
  4. בכדי למנוע מצב לא חוקי בו כבדי השמיעה או המאזינים מנותקים מעשית ממערכת כריזת החירום, יש לחבר את המערכת לחיבורי ה VOICE OVER בהתאם לעצמת מקור הכריזה בו משתמשים : באם נלקח אות השמע מרמקולי הכריזה, יחובר זוג חוטים לכניסה המבודדת המסומנת "SPEAKER" ללא חשיבות לקוטביות. בהזנה מיציאת ערבל צליל ובעצמת LINE, יחובר האות, רצוי בחיבור מאוזן, לכניסת ה LINE כשהסיכוך ב COM ובדומה באם העצמה של מיקרופון יחובר ל MIC. יש לכוון רגישות יחסית בעזרת ה "GAIN". בעת כריזה תושתק הכניסה הרגילה ותישמע הכריזה.


הפעלת המודולטור:

  1. להפעלה יש להעביר את המפסק בנל הקדמי למצב ON ולכוון את עוצמת האות הרצויה (בדרך כלל רצוי שתגיע ל +5) באמצעות וסתי העצמה של הכניסה אליה התחברנו.
  2. יחידת ה IR שממוקמת בשמאל הפנל הקדמי משמשת לניטור השמע בעזרת מקלט מהסוג בו נשתמש ומתאימה לכיסוי שטח קרוב עד כ 3 מטר מרחק ראיה מהמודולטור.

 

שימוש במקלטים:

  1. כאשר משתמשים במקלטי תליה מסוג אזניה או לולאת השראה מסוג LOOP , יש להטעינם לפני השימוש למשך כ 4-6 שעות כתלות במצב הסוללה. נורית החיווי במטען תאיר בצבע אדום בזמן טעינה ובירוק כאשר הסוללה טעונה במלואה.
  2. למקלטים תדר קבוע מראש המשתייך לאחת מ-2 הקבוצות הסטנדרטיות. ספק הכח V5 מסופק עם המערכת אך ניתן אף להשתמש בספק חליפי או יציאת USB עם יכולת אספקת זרם של לפחות A1.
  3. וסת עצמת הצליל נמצא בחלקה העליון של היחידה ומסומן בהתאם. בצד הקדמי הכולל את העינית, אשר יופנה לכיוון המקרן, ממוקם וסת איזון בין הערוצים (BALANCE) המאפשר איזון השימושי בעיקר לבעלי הבדל מהותי בשמיעה בין האזניים.
  4. כאשר נעשה שימוש בלולאת השראה LOOP ומכשיר השמיעה במצב T, ההאזנה מונופונית תמיד.
    בשימוש באוזניות "על האוזן" יש להקפיד על סוללות תקינות בתחילת השימוש. אוזניות אלו מאפשרות לברור את ערוץ ההאזנה ועוצמת השמע הכללית.


התקנת המקרנים:

המקרנים יותקנו בהתאם למבנה וגודל האולם ויש לוודא כיסוי בקוו ראיה לכל או למרבית האולם. דוגמאות אופייניות נמצאות בתרשימים השונים בהמשך.
למקרן יש לספק נקודת כח וחיבור למודולטור או מקרן קודם בשרשרת.
למקרנים מוצמד בחלקו האחורי מתקן קיר המאפשר התקנה קבועה או תליה על הקיר. למתקן אפשרות צידוד לצורך קבלת כיסוי מיטבי תוך שמירה על התקנה צמודה לקיר ככל האפשר.

 

דוגמאות כיסוי שטח רצוי ע"י מקרני ה IRM-12, באולמות שונים:

התקנה באולם עם יציע:

התקנה באולם כולל כיסוי הבמה:

התקנה בחלל וכיסוי כל כיווני הישיבה:

 פרטים נוספים באתר היצרן